Image
Top
Menu

KASKADA – Nowa gra LOTTO

Sprawdź, jak łatwo wygrywać!

Klient:

Totalizator Sportowy S.A.

9 maja 2011 roku to radosny dzień dla wszystkich fanów loterii i gier liczbowych. To dzień, w którym pojawiła się KASKADA – najnowsza gra LOTTO, w którą naprawdę łatwo jest wygrywać. W Los Mejores powstała strategia komunikacji oraz kreacja TV, outdoor, prasa, on-line oraz POS dla kampanii wprowadzającej na rynek tę nową grę. Projekt zrealizowaliśmy na zlecenie i w ścisłej współpracy z Propeller Film.

Jak przekonać Graczy, żeby spróbowali?

KASKADA daje największą szansę na wygraną spośród wszystkich „terminalowych” gier oferowanych przez LOTTO – w codziennej puli każdego losowania jest aż 297 926 wygrywających losów, a prawdopodobieństwo trafienia jakiejkolwiek wygranej to 1:4,5. Dlatego uznaliśmy, że najlepszym hasłem kampanii wprowadzającej na rynek nową grę o tak przekonujących parametrach będzie intrygujące wyzwanie rzucone Graczom – „Sprawdź, jak łatwo wygrywać!„.

W kreacji postawiliśmy na przewrotną dosłowność – 2 złote wrzucane „na szczęście” do fontanny uruchamia kaskadę zaskakujących zdarzeń, których wielkim finałem jest główna wygrana w kwocie 250 000 żł wyskakująca wprost w ręce szczęśliwych graczy. W ten sposób już w kilkunastu sekundach spotu TV możliwe było pokazanie niewielkiej ceny losu (2 zł), kolejnych stopni wygranych (2 zł, 8 zł i głównej wygranej), zaskakującej łatwości wygrywania oraz oczywiście prawdziwej radości, jaką daje nowa gra LOTTO. Koncept został jednoznacznie pozytywnie przyjęty w badaniach i liczymy na jego dużą skuteczność w generowaniu trial’u KASKADY liczonego w milionach zakupionych losów!

Mocna KASKADA w Internecie

Oprócz silnego wsparcia ATL (telewizja, outdoor, radio), komunikacja nowej gry prowadzona była również w Internecie. Przygotowaliśmy kampanię bannerową oraz produktowy serwis WWW, gdzie można było dowiedzieć się więcej o łatwości wygrywania w KASKADĘ oraz sprawdzić swoje szczęście w demonstracyjnej wersji gry. Demo to jednak przede wszystkim skuteczne narzędzie edukujące graczy na temat zasad oraz sposobu sprawdzania wyników losowań na kuponie.

 

W okresie od 20 maja do 5 czerwca strona www zmieniła swój wygląd i została wzbogacona o interaktywną mapę pozwalającą odnaleźć lokalizacje, gdzie od przystojnych hostess w zielonych uniformach można było odebrać jeden z miliona kuponów na darmową grę w KASKADĘ.

Skutecznie? Cele przekroczone… dwukrotnie

Patrząc na wyniki LOTTO w 2011 roku, trudno oprzeć się wrażeniu, że przygotowaliśmy ekstremalnie skuteczną kampanię… W pierwszym półroczu od wprowadzenia nowej gry, KASKADA przyniosła Totalizatorowi 103 mln zł, czyli dwa razy więcej, niż zakładały ambitne plany sprzedaży. KASKADA stanowiła ponad 35% wartości wzrostu sprzedaży wszystkich produktów Totalizatora w 2011 roku. Launch KASKADY to modelowy przykład, jak łatwo wygrywać, gdy dobry produkt poparty jest dobrą strategią komunikacji i skuteczną kreacją.

„Sprzedaż wszystkich produktów LOTTO wzrosła w 2011 r. o 291 mln zł. […] Absolutnie rekordowo prezentuje się wynik sprzedaży loterii. Ten segment działalności Totalizatora Sportowego przyniósł o 133 mln złotych więcej ze sprzedaży (+58,1 % r/r). Na wynik loterii wpływ miał m.in. wyjątkowo udany debiut KASKADY. Gra przyniosła Totalizatorowi przychód na poziomie 103 mln zł, co dwukrotnie przekroczyło zakładaną sprzedaż.”

Źródło: Totalizator Sportowy, Biuro Prasowe

Credits

Dodatkowym powodem do satysfakcji z pracy nad kreacją kampanii KASKADY jest dla naszego Zespołu to, że przy realizacji spotu TV mieliśmy okazję współpracować z reżyserem Janem Hryniakiem oraz Pawłem Edelmanem, który odpowiadał za zdjęcia. To bardzo cenna lekcja i duży powód do dumy. Na długo pozostanie w naszej pamięci także sesja zdjęciowa realizowana przez nieobliczalnego Łukasza Murgrabię.

Szczególne podziękowania za zaproszenie Los Mejores do udziału w tym projekcie adresujemy do Propeller Film, który odpowiadał kompleksowo za produkcję spotu TV oraz sesji zdjęciowej do kampanii.