Image
Top
Menu

Ostatni Wygrywa

Paluszki od Felixa, czyli inna opcja niż lajkowanie konika

Klient:

Intersnack

Jak stworzyć realną alternatywę dla Lajkonika, dominującego od lat w segmencie solonych paluszków? Ma temu służyć skierowanie komunikacji do młodej grupy docelowej, muzyczne pozycjonowanie oraz niecodzienna promocja, która poruszy wyobraźnię fanów słonych przekąsek. Challenge accepted! To zadanie wymarzone dla Los Mejores. Dlatego to u nas powstała strategia komunikacji i kreacja kampanii promocyjnej wprowadzającej na rynek solone paluszki marki Felix.

O co tyle hałasu?

Jest o co walczyć. Rynek solonych paluszków jest wart ok. 300 mln zł rocznie, a zaledwie dwaj gracze – Lajkonik i Beskidzkie – odpowiadają za sprzedaż ponad 50% wolumenu. Oferta Felixa jest skierowana do osób w wieku 19-24 lata, wśród których znajdują się prawie 4 miliony konsumentów paluszków. Marka ma zacząć budowanie swoich udziałów właśnie w młodym segmencie grupy docelowej, w opozycji do tradycyjnego wizerunku Lajkonika.

Czym są „młode paluszki”?

Stworzenie atrakcyjnego, wiarygodnego i wyrazistego wizerunku nowej marki miało odbyć się bez standardowego wsparcia ATL. Koncept „młodych paluszków” i muzyczne pozycjonowanie Felixa wyrażone są poprzez design opakowań, specyficzny ton komunikacji oraz promocję sprzedaży pod hasłem „Ostatni Wygrywa”, która stanowi centralny punkt kampanii.

Tworząc teksty na opakowania i stronę www zadbaliśmy o to, aby już od pierwszego kontaktu z marką młodzi konsumenci czuli, że Felix rozmawia z nimi inaczej. Po prostu ich codziennym językiem, którego nie ma prawa znać Lajkonik. Udało nam się w ten sposób zwrócić uwagę na produkt i zapewnić bardziej wartościowy kontakt z marką – nasz serwis www przygotowany dla paluszków Felix jest czytany przez młodych ludzi praktycznie od deski, do deski.

 

Tego też jeszcze nie było

Mechanizm promocji towarzyszącej wprowadzeniu paluszków Felix to koncept, jakiego jeszcze świat nie widział. Jest to jedyna loteria promocyjna, gdzie każde losowanie można śledzić na żywo w Internecie. Codziennie o godz. 20:00, rozpoczyna się na www.ostatniwygrywa.pl bitwa o nagrodę, w której… to ostatni wygrywa. Między innymi w ten sposób pokazujemy, że marka Felix rozumie swoich konsumentów, którzy do życia wolą podchodzić raczej na luzie.

Wystarczy jeden kod z opakowania paluszków Felix, aby wejść do gry, która toczy się o niezwykły zestaw 153 nagród z najwyższej muzycznej półki. Każda z nich, jak choćby legendarny model gitary elektrycznej Epiphone Les Paul, czy DJ-ski gramofon, wspiera wizerunek i pozycjonowanie młodej marki. Katalog nagród to pod tym względem prawdziwe arcydzieło. Obok obowiązkowych ajfonów i ajpadów można znaleźć tam prawdziwe perełki, starannie wyselekcjonowane spośród miliona muzycznych skojarzeń, aby powiedziały o marce więcej niż 1000 słów. Znacie inną promocję, gdzie można wygrać różowy boombox, zestaw bębnów i maszynę do dymu…? 🙂 Mistrzostwem samym w sobie było puszczenie oka do uczestników zabawy, gdy nagrodą był model gitary dla leworęcznych z okazji… Międzynarodowego Dnia Leworęcznych.

Zadbaliśmy także o inne detale, które wpisują się w styl życia młodych ludzi – serwis www.ostatniwygrywa.pl ma wersję mobilną przygotowaną pod smartfony, a już w sklepie można sprawdzić aktualną nagrodę w promocji skanując kod QR z opakowania paluszków. W sekcji „Kapele” można także posłuchać dobrej muzyki, granej przez młode polskie zespoły.

Credits

Agencja reklamowa Los Mejores odpowiada za strategię komunikacji, kreację, stworzenie mechanizmu promocji oraz jej kompleksową obsługę prawną i logistyczną. Serwis internetowy został zrealizowany we współpracy z agencją interaktywną INFINI.TO. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Starcom.