Image
Top
Menu

Wybierz swój ŻYWIOŁ

Czyli w 63 dni dookoła marki

Klient:

Żywiec Zdrój S.A.

Pod hasłem „Wybierz swój ŻYWIOŁ” zrealizowalliśmy promocję konsumencką wspierającą wprowadzenie na rynek nowych smaków gazowanej wody ŻYWIOŁ od Żywiec Zdrój S.A. Nie tylko lista nagród mogła spowodować nagły skok poziomu adrenaliny, więc warto było mieć tyle gazu, ile trzeba… Akcję przygotowaliśmy kompleksowo w Los Mejores.

O co chodzi z ŻYWIOŁAMI?

Inspiracją do stworzenia nowych smaków napojów były żywioły ognia, wody, ziemi i powietrza. Mechanizm promocji rozwija tę koncepcję – uczestnicy wybierając swój żywioł sami decydowali, o jakie grają nagrody. Każda z nich to zaproszenie do przeżycia innej przygody w jednym z czterech żywiołów.

Terenowy buggy z napędem 4×4, dwa tygodnie w kitesurfingowym raju na Cabo Verde, zjazdowy rower mistrza świata, licencja pilota i 100 000 zł… To zostawiliśmy na finałowe losowanie. Codziennie gra toczyła się dodatkowo o inne żywiołowe nagrody. Wystarczyło wejść na stronę www.czteryzywioly.pl, zarejestrować kod spod nakrętki i wybrać swój żywioł. Tak było przez 63 dni, aż do 13 października.

Cały key visual akcji oraz wszystkie wizualizacje 3D pojazdów i postaci powstały od początku do końca w naszym studio graficznym. W tym przypadku nie było potrzebne nawet jedno zdjęcie z sesji fotograficznej, co pozwoliło dramatycznie obniżyć koszty produkcji.

 

Wirtualny świat ŻYWIOŁÓW

Aktualny stan gry był ilustrowany na wirtualnej planszy, na której z troską o najdrobniejsze detale powstała trójwymiarowa scenografia czterech żywiołów. Żywioł OGNIA to miasto u stóp wybuchającego wulkanu i pustynia, po której pędzi terenowy buggy. Żywioł WODY to kitesurfingowy raj wśród koralowych raf i piaszczystych plaż. W żywiole ZIEMI odbywał się ekstremalny rowerowy zjazd na krawędzi przepaści, a POWIETRZE to podniebne akrobacje w scenerii tropikalnej burzy. Codziennie wśród tych krajobrazów pojawiajły się kolejne nagrody, a pionki przesuwały się ku finałowemu losowaniu. Także w ten sposób wprowadziliśmy uczestników promocji w świat marki i zachęciliśmy do odkrywania czterech nowych smaków wody ŻYWIOŁ.

Technologia w służbie promocji

Serwis www promocji został wykonany w całości w technologii HTML5 i był przygotowany w wersji responsywnej, aby udział w grze nie ograniczał się jedynie do domowego komputera. Dodatkową innowacją jest wykorzystanie technologii Google Maps do wyświetlenia i obsługi planszy gry. Dzięki temu także ten element serwisu był dostępny za pomocą dowolnego urządzenia jak tablet, czy smartfon.

Wyniki, które powodują szybsze bicie serca

Wystarczyłoby powiedzieć, że w okresie promocji podwoiliśmy udziały rynkowe Żywiołu w segmencie gazowanych wód smakowych. Wystarczyłoby, gdyby nie pozostałe wyniki, których wstyd byłoby pominąć. Na przykład wzrost sprzedaży o 77% w porównaniu do okresu sprzed promocji. Albo, że co druga złotówkawydana na smakowe wody gazowane podczas ekspozycji w hipermarketach była wydana na wodę Żywioł. Może warto jeszcze dodać, że udziały marki nie spadły po zakończeniu akcji, co oznacza, że skutecznie wprowadziliśmy nowe smaki na rynek i przekonaliśmy do nich konsumentów. To pewnie dlatego promocja „Wybierz swój Żywioł” otrzymała nominację w konkursie Golden Arrow 2014 o nagrody w kategorii Promocja sprzedaży BtoC. I słusznie, w końcu w tym konkursie liczą się wymierne rezultaty 🙂

Credits

W Los Mejores powstała jak zwykle cała strategia i koncepcja kreatywna akcji oraz pełen subtelnych niuansów mechanizm promocji. Przygotowaliśmy również key visual wraz z wizualizacjami 3D i ilustracjami głównych nagród oraz oczywiście kreację, concept art i postprodukcję planszy gry. Odpowiadamy także za kompleksową obsługę prawną i logistyczną loterii, jako jej organizator.

Całość nie wyglądałaby jednak tak efektownie, gdybyśmy po raz kolejny nie zaufali chłopakom z MOJOTRIBE, gdzie powstał ekstremalnie szczegółowy model 3D planszy gry, wszystkie tekstury, materiały i finalny render.

Serwis internetowy zrealizowaliśmy już nie po raz pierwszy we współpracy z agencją interaktywną Infini.TO. Jak zwykle podjęli wyzwanie i nie kazali nam popukać się w głowę, gdy przyszliśmy z koncepcją trójwymiarowej planszy w Google Maps… 🙂