Image
Top
Menu

Wszystko dla orzeźwienia

Po owocach poznacie skuteczną kampanię FRESCO

Klient:

Ambra SA

Opracowaliśmy kreację i strategię komunikacji oraz zrealizowaliśmy kampanię online wprowadzającą na rynek dwa nowe warianty owocowe win musujących FRESCO Frizzante Frutti oraz wina w małych pojemnościach 250 ml. Kampania zaowocowała doskonałymi wynikami sprzedaży całego portfolio FRESCO. Marka podwoiła udziały ilościowe w kategorii win spokojnych, a cele sprzedażowe zostały przekroczone o 50%. WOW!
Zrobiliśmy to wszystko dla orzeźwienia

Naszym podstawowym zadaniem komunikacyjnym było wprowadzenie marki FRESCO i jej musujących wariantów do świadomości konsumentów jako atrakcyjnej alternatywy dla piwa. Chcieliśmy zbudować skojarzenia marki z orzeźwieniem i lekkością oraz dodatkowymi atrybutami zaczerpniętymi z kategorii wina jak styl, klasa i smak. To one odróżniają FRESCO od piwa oraz są atrakcyjne i pożądane szczególnie w kobiecej grupie docelowej. Z takimi założeniami, pod hasłem „Wszystko dla orzeźwienia” przeprowadziliśmy ogólnopolską aktywację online. Stworzyliśmy dla FRESCO kampanię, jakiej jeszcze na tej marce nie widziano…

Osią aktywacji był internetowy konkurs, w którym rzuciliśmy wyzwanie konsumentom. Zgodnie z hasłem kampanii mieli udowodnić, co są w stanie zrobić dla orzeźwienia. Konkurs był przede wszystkim „pretekstem” do komunikacji marki online – pokazania jej atrybutów, zbudowania pożądanych skojarzeń i pozycjonowania. Służył temu przygotowany przez nas 30-sekundowy spot, który zachęcał do udziału w konkursie, ale przede wszystkim doskonale wprowadzał do świata marki.

Spot był emitowany online w ramach kampanii programmatic rich media, którą zaplanowaliśmy i przeprowadziliśmy na platformie Adform. Kampania kierowała na stronę WszystkoDlaOrzezwienia.pl, gdzie odbywał się konkurs. Warunkiem udziału w zabawie było zebranie sześcioosobowej EKIPY, która miała szansę spędzić imprezowy tydzień w luksusowej willi z basenem we Włoszech. Ten społecznościowy element mechanizmu konkursowego zapewnił nam dodatkowe word-of-mouth na temat akcji oraz darmowe media. Dzięki temu kolejne osoby mogły zobaczyć FRESCO w takim kontekście, w jakim chcieliśmy je pokazać.

 
 

Doskonałość w najmniejszych detalach

Na stronie www mogliśmy już bez żadnych ograniczeń pokazać produkty i markę FRESCO tak, jak miała być postrzegana przez konsumentów. Kluczową rolę odegrały tu doskonałe wizerunkowe zdjęcia packshotowe, które zaplanowaliśmy w najdrobniejszych detalach. Przygotowaliśmy stylizację i wyprodukowaliśmy sesję zdjęciową, podczas której wykonaliśmy 10 ujęć. Zaprezentowaliśmy produkty FRESCO w otoczeniu perfekcyjnie dobranych rekwizytów. Zadaniem tej scenografii było zakomunikowanie zarówno różnorodnych okazji konsumpcji, sposobu podania, smaku, jak też atrybutów wizerunkowych samej marki. Dzięki rewelacyjnym zdjęciom Piotra Haltofa udało się osiągnąć ten efekt.

 
 

Skuteczność kreacji Rich Media

W ramach kompleksowej obsługi kampanii FRESCO zaplanowaliśmy i zrealizowaliśmy także zakup mediów online. Jest to kolejna kampania, jaką przeprowadziliśmy z dużym sukcesem na platformie real-time-bidding Adform z wykorzystaniem kreacji rich media. Budżet został podzielony pomiędzy formaty video (instream i oustream) oraz formaty rich mediowe – 300×250 expand, 300×600 expand oraz 3D Cube 300×250 w kanale mobile.

 
 
Kampania osiągnęła doskonałe wyniki na każdym z kluczowych parametrów mediowych, jakie zakładaliśmy. Dotarliśmy do prawie 5 mln unikalnych odbiorców. Średni CTR w kampanii przekroczył dwukrotnie średnią dla Rich Mediów w Europie oraz był 8 razy lepszy niż średnia dla standardowych kampanii display. Wskaźniki CTR niektórych formatów reklam przekraczały nawet 2,15% (średnia dla całego okresu kampanii!). Uzyskaliśmy także bardzo wysokie wskaźniki oglądalności spotu video (VTR). Rewelacyjny był wskaźnik Engagement Rate – 4-krotnie wyższy od średniej dla Rich Mediów oraz 30-krotnie powyżej standardowych kampanii display. Całość przełożyła się na bardzo efektywne dotarcie i wysoki zasięg w precyzyjnie dobranej grupie docelowej FRESCO. To były naprawdę dobrze wydane pieniądze.

Po owocach poznacie skuteczną kampanię

Zawsze najbardziej cieszą nas wymierne wyniki naszych kampanii, które da się zmierzyć liczbą sprzedanych produktów. Kampania FRESCO dała nam i klientowi niejeden powód do radości także pod tym względem. W efekcie działań prowadzonych w okresie od czerwca do sierpnia 2018 r. udało się przekroczyć wszystkie cele sprzedażowe związane z wprowadzeniem na rynek nowych wariantów FRESCO Frizzante Frutti oraz małych formatów butelek 250 ml. Zakładany ambitny plan sprzedaży butelek mini przekroczyliśmy o 50%. Także udziały ilościowe całej marki FRESCO w segmencie win spokojnych wzrosły znacząco, bo aż dwukrotnie z 1% do 2%. To doskonały wynik przy tak olbrzymiej liczbie marek w kategorii.

Credits

W ramach Los Mejores przygotowaliśmy strategię komunikacji i kreację online oraz zrealizowaliśmy planowanie i zakup mediów. Spot reklamowy wyprodukowaliśmy we współpracy z niezawodnym Propeller Film. Sesję zdjęciową zrealizowaliśmy we współpracy z Piotrem Haltofem oraz YOUME Studio. Stronę WWW przygotowaliśmy z INFINI.TO. Kreację BTL zrealizowała in-house Zuzanna Amarante, Senior Brand Manager w Ambra SA, która odpowiadała także za całość kampanii po stronie klienta.